dinsdag 15 juni 2010

Tegeltje

Bij thuiskomst na een dag van arbeid lag er een intrigerend pakketje op tafel, dichtgeplakt met enkele fascinerende stickers. 'Breekbaar truttig tegeltje' stond op die stickers. Meteen opengemaakt, want zoiets laat je niet liggen tot na de soep. Toen ik de tekst las, wist ik het weer.

Maanden geleden heb ik op mijn werk meegedaan aan een wedstrijdje, een cryptisch puzzeltje waarvan de oplossing te maken had met Shakespeare, Hamlet en medicijnen. Het was een suffig raadseltje dat zich binnen anderhalve seconde liet oplossen. De snelste drie oplossers werd een tegeltje in het vooruitzicht gesteld. De tekst op het tegeltje mocht de oplosser zelf bedenken. Melig puzzeltje, dacht ik, dan ook een melig tekstje. Missie geslaagd, waarde lezer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten