woensdag 23 februari 2011

Gevraagd: oude exemplaren van 'Puk en Muk'

Hebt u op zolder wellicht nog oude boekjes liggen waarin het illustere duo Puk en Muk de hoofdrol speelt? Dan ben ik als verzamelaar wellicht geïnteresseerd. Neem contact met me op via onderstaand e-mailadres, liefst vergezeld van een afbeelding van het boekje. Misschien worden we het daarna eens over de prijs.
Voor de goede orde en om misverstanden te voorkomen: onder 'oud' versta ik uitsluitend en alleen de exemplaren die vanaf eind jaren twintig tot de jaren vijftig afkomstig waren van het R.K. Jongensweeshuis in Tilburg. Vanaf de jaren zestig zijn tal van andere Puk en Muk-series in allerlei kleuren en formaten op de markt gebracht, onder meer door drukkerij/uitgeverij Zwijsen (rechtsopvolger van het R.K. Jongensweeshuis, als ik me niet vergis), maar die epigonen behoren niet tot mijn verzamelgebied. Alleen de kabouters uit het jongensweeshuis komen er bij mij in.







Reacties via onderstaande servicebalk of e-mailen naar krekwekdogt@hotmail.nl

1 opmerking:

  1. Hallo,
    Ik ben in het bezit van 7 puk en muk boekjes.
    Allemaal uit de jaren 1952 tot 1956.
    Drukkerij R.K. Jongensweeshuis, Tilburg.
    De boekjes zij zeer vaak gelezen, en dus behoorlijk "doorleefd".
    Wel allemaal compleet, en gebonden.
    Titels en jaren:
    Muk de drakendoder (1952)
    Puk en Muk thuis (1953)
    Jennemieke van Puk en Muk (1951)
    Puk en Muk op de tandem (1952)
    Prinses Rosalinde (1956)
    Puk en Muk in Ridderland (1955)
    Puk en Muk in China (1951)
    Bij interesse graag een bod doen.
    groeten, heijnen52@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen